Ti írtátok

15. csoport – Téli túra 2013., Borsosberény

Mint minden évben csoportunk most is egy vidéki településre ment túrázni. Ez a település idén Borsosberény volt, ami egy kis falucska Nógrád megyében. Ez a háromnapos túra számomra és csoportom számára is élményben és örömben gazdag volt. Most elmesélném mi is történt a túrán.

Mint mindig első nap egy budapesti fejpályaudvaron találkoztunk, idén a Nyugati-pályaudvaron.  Utunk első részében zónázó vonattal utaztunk Vácra, ahol még nem tekintjük az állomás biztosítóberendezéseit, mivel érkezésünk után már rögtön indult Bzmot motorvonatunk Borsosberénybe. Az első megállóig igen vicces volt az utazás mivel a három kocsis vonat dugig volt tömve iskolás gyerekekkel és alig fértünk el, de szerencsére nem kellett sokáig várnunk, hogy leszálljanak. Végre leszállt a seregnyi iskolás így nekünk jutott bőven ülőhelyből, mindenki úgy ült, ahogy akart. Egy órányi utazás után megérkeztünk Borsosberénybe ahol már a szállásadó várt minket. Csapatokba rendeződtünk, de címerünket, nevünket, indulónkat csak este mutattuk meg a többi csapatnak. Ezután elindultunk egy jó hosszú túrára mezőn, jeges és betonúton át Nagyorosziba ahonnan vonattal jöttünk vissza szállásunkra. A túraútvonal nagy részében csak pocsolyás és jeges, meredek utak voltak, de attól függetlenül nagyon jót szórakoztunk nem csak mi, hanem ifijeink is mivel plottyszerzés egyik lehetősége az volt, hogy fogjuk meg csapattársaink kezét és maradjunk némák egy órán keresztül így ifijeink csak csupa jó gyerekkel voltak, akikre nem kellet rászólni annyit, mint általában. Mikor megérkeztünk Nagyorosziba megtekintettük az ottani betlehemet, majd mindenki vásárolhatott bármit az ottani boltban, ami a fogára fájt. Visszautaztunk a szállásra, majd az esti program keretében játszottunk, vacsoráztunk és megajándékoztuk egymást éééés megkaptuk a nagyon jó kinézetű csoportpólónkat, amivel csináltunk egy nagyon menő csoportképet. Mindenki nagyon örült az ajándékának és a csoportpólónak, majd fürdés és takarodó volt, bár mindenki még egy kicsit fönnmaradt.

Csoportpóló

Második nap végig a faluban maradtunk. Finom reggeli után már kezdődött is a program. A 7-8-osok csináltak egy ufo-s videót a csoport többi tagjának, eközben a többiek pedig a poharas játékot játszották az emeleten. Délelőtt a falut fedeztük föl úgy, hogy fel-alá kerestük ifijeinket (mivel egy ifi egy állomás volt, és álnevük volt pl.: meggy, és nem tudtuk melyik kicsoda). A játékos feladatok megoldásával egy süteményhez való hozzávalókat kaptuk meg. Később kiderült, hogy muffint készítünk belőle. Volt ott mazsolástól kezdve egészen a coca kólás muffininon túl (ne csodálkozz! Finom 😉 szűrővel felvert tojásfehérje (tényleg nagyon hatásos, próbáld ki egyszer) .  Rájöttünk, hogy a szálláson levő sütő rossz, így a szállásadó bácsi elvitte nekünk megsütni, és már este vissza is hozta őket. Az esti program nagyon izgalmas volt, mivel olyan feladatok voltak, amik mindenkinek az eszét és testét is megmozgatta. Első játék az volt, hogy egy olyan szerkezetet építsünk papírból és lufiból, ami megvéd egy tojást a becsapódástól. A 8.-osoké széttört, de legalább szép volt a védőrétege. A következő játékban csapatokban játszottunk egymás ellen, a házon belül. Minden helyiségben ki volt függesztve egy cetli, azon egy feladat, amit úgy kellett teljesíteni, hogy felvesszük videóra, majd ifijeinknek megmutatjuk.  Ez a játék is plottyra ment (hogy melyik csapat hányadiknak végez), de inkább sokat kacagtunk magunkon és másokon. Az izgalmas játék után fürdés és takarodó.

Harmadik nap reggelén már reggeli után már kezdtünk is összetakarítani és csomagolni, de persze gyorsan megvoltunk ezzel, így már tudtunk is játszani. A játékban a gyermekvasutas vizsgára gyakoroltunk „Maradj talpon!” nevű játék formájában (internetes verziója itt a SiHuHu-n, próbáld ki!).  Volt, hogy ifijeink álltak ki ellenünk, de nem tudtak győzni és már mennünk kellett, szóval azt mondták, hogy döntetlen (lehet, hogy csak féltek a vesztéstől). A játék után már indultunk is vonattal Vácra. Vácott először elmentünk egy pizzériába nagyon finom pizzát enni, majd onnan a várost felfedezni megtekintettük a Nagyboldogasszony székesegyházat, főteret, a börtönt és a Diadalívet is. Ezen látványosságok megtekintése után visszamentünk az állomásra a biztosító berendezéseket megtekinteni. Kimentünk a déli váltóállító központban, ahol megcsodáltunk mindent (bár nem volt új az emeltyűs vonóvezetékes váltó, de az igen, hogy viszont fényjelzők vannak ezekkel együtt). Már 5 óra tájékán visszamentünk csomagjainkért és indultunk is haza a Flirttel a Nyugatiba ahonnan indultunk.

Összességében mindenki nagyon jól érezte magát bár szomorúak voltunk, hogy egy ilyen jó túrának ilyen hamar vége van és másnap iskola.

Szabados Gergely

[button link=”http://keptar.gyermekvasut.hu/index.php/Csoportok/15csoport/T-li-t-ra-2013-Borsosber-ny” variation=”rust” size=”large”]További képek ide kattintva[/button]