Cikkek Ti írtátok

A XIV. csoport téli túrája

2011. december 16-17-18-án a XIV. csoport Horpácson volt téli túrázni. Horpács a Börzsönyben található, Nagyoroszitól kb. 2 km-re keletre. Pénteken reggel a Nyugatiból indultunk Vácra, ahol át kellett szállni, hogy eljussunk Nagyorosziba. Nagyorosziban már várt a szállásadó, aki az autójával elszállította a csomagjainkat. Mi gyalog mentünk Horpácsra. Lepakolás után a szállás hatalmas udvarán számháborúztunk és rabló-pandúrt játszottunk. A számháborút abba kellett hagyni, mert egy idős néni ránk szólt, hogy nem illik templom mellett játszani, ugyanis a szállásunk a templom mellett
volt. Délután portyáztunk és megismertük Horpácsot. Vacsora után játszottunk. Öt különböző korszakból – őskor, ókor, középkor, hippikor és a jövő (ezek voltak a csapatok nevei is)- adtunk elő jeleneteket. Jól sikerültek, sokat nevettünk. Este, mikor mindenki megfürdött, diavetítés volt, ami egy túráról sem maradhat el. Utána elmentünk „aludni”. Másnap a reggeli után kiosztottuk a karácsonyi ajándékokat és megnéztük, hogy ki mit kapott. Ezután szabadfoglalkozás volt, majd mézeskalácsot sütöttünk. Az ifik otthon elkészítették a tésztát, így nekünk már csak kinyújtani és kiszaggatni kellett. Amíg sült a mézeskalács, addig kint az udvaron játszottunk, de már nem mehettünk a templom köré. Este az ifik olyan feladatokat adtak, amiben kiderült, hogy az egyes csapatok mennyire ismerik őket. Vasárnap, az utolsó nap a reggeli után összepakoltunk, majd egy közeli játszótérre mentünk, ahol rabló-pandúroztunk. A szálláson újra számháborúztunk. Itt nem az idős néni, hanem az idő szólt közbe. Annyira jó volt mind a két csapat, hogy kb. egy órás játék után abba kellett hagyni, mert nem tudtuk egymást kilőni. Amikor a turistaház vezetője megérkezett, hogy elvigye a cuccainkat, tudtuk, hogy mindjárt vége lesz a túrának.

Mikor megérkeztünk Vácra, megnéztük a forgalmi irodát. A forgalmista, aki nagyon furcsán viselkedett, csak annyit mondott a biztosítóberendezésről, hogy vacak. Kiderült, hogy Dunakeszin baleset történt, ezért kimaradt a vonatunk és Veresegyházon keresztül mentünk Pestre. A vonaton kihirdették az ifik, hogy a csapatok közül
ki nyert. Az első az őskor lett, a második az én csapatom, az ókor. A Nyugatiban mindenki elbúcsúzott és hazament.

Ez volt az eddigi legjobb téli túrám! Köszönet ezért az Ifiknek!

Szilágyi Dániel
XIV. csoport

Szente Dávid

Pajtás: 36. tanfolyam, X. csoport
iFi: 44-45. tanfolyam, XV. és VII. csoport, Tanfolyami csoportvezető: 58., 59. tanfolyam