HakunamaTata Méta Programok Árak Térkép
Egyéb Friss NVP Programok

Métaselejtezők, az út kezdete a Métakupáig

Két év kihagyás után idén újra megrendezésre kerül a Métakupa, amit nem túlzás talán a leggrandiózusabb sporteseménynek nevezni a Gyermekvasúton. A döntőkre Hakuna maTATA nagyvasúti programon fog sor kerülni (amelyről bővebben itt olvashattok), azonban először még métaselejtezők kerülnek megrendezésre egy májusi hétvégén, két napos bontásban a Nagyréten.

A csoportok az alábbi három blokkban fognak egymással megmérkőzni:
Május 7-én (szombaton) délután a II., III., V., IX. és a XII. csoport
Május 8-án (vasárnap) délelőtt a IV., VIII., XI., XIII. és a XIV. csoport
Május 8-án (vasárnap) délután az I., VI., VII., X. és a XV. csoport

A délelőtti selejtezőkre 7:45 és 8:00 között lesz a találkozó az Otthon teraszán, az elbúcsúzás 13:00-kor ugyanott. A délutániakra a találkozó 13:00 – 13:15-ig és az elbúcsúzás 18:15-kor lesz.

A legfontosabb szabályok, tudnivalók:
– A játékidő hossza 15 perc + utolsó 3 ütő
– Egy játékosnak 3 lehetősége van érvényeset ütni
– Az ütés akkor érvényes, ha a labda az ütő játékos vonalához képest előrébb pattan le, de először a ,,pizzaszelet” alakú pályán belül (Fontos szabály, hogy a pizzaszeletnek csak a fizikai kiterjedése számít, vagyis, ha annak végén túl ér földet a labda és a levegőben keresztezte a szalagot, attól az még érvényes ütés.)
– Ha a védekező csapat egy tagja az elütött labdát a levegőben elkapja anélkül, hogy az előtte lepattanna a földre, kiejti a támadó csapat pályán lévő játékosait, kivéve azt, aki elütötte a labdát, ő felmehet az első pontra, ilyenkor a támadó csapat a levegőt követően azonnal üthet, nem kell megvárni a “MÉTÁT”
– Minden ponton csak 3-an lehetnek, kivéve az elsőt, ahol egyszerre 4 játékos tartózkodhat a “MÉTA” elhangzását követően
– A métapont csak az egyik lábával mozoghat, a másiknak mindig a métaponton kell lennie, illetve az elkapott labdát mindenképpen hozzá kell érintenie a ponthoz és hangosan kiabálnia, hogy: “MÉTA”

– Ha egy ütés után minden támadó befutott a pályáról, a labda pedig még messze jár a métaponttól, amint kiürül a pálya, rögtön üthet a támadó csapat, mivel ebben az esetben sem kell megvárni azt, hogy a labda eljusson a Métapontra
– Minden résztevevőre a Fair Play szabályai érvényesek! Szabályszegés és nem megfelelő magatartás esetén a játékvezető az adott játékost, de a csoportot is sújthatja szankciókkal a szabálytalanság minőségétől függően.

A részletes szabálykönyvet a Métaselejtezők kezdete előtt fogjuk ismertetni, a gyakorláshoz bőven elég, ha az említett szabályokat betartva játszotok! Bővebb összefoglalóként pedig ajánljuk, hogy tekintsétek meg a 2019-es Sátorfesztes szabályvideót.

A győztes csapat 3 ponttal, döntetlen esetén mindkét csapat 1-1 ponttal lesz gazdagabb. A vesztes csapat nem kap pontot. Az így szerzett pontok alapján a három blokk győztesei, illetve a legjobb második helyezett jutnak be az elődöntőkbe. A blokkok rangsorolásánál a meccseken szerzett pontok után, pontegyenlőség esetén két csoport között a támadások során szerzett befutók száma dönt. A négyes döntőt pedig a júniusi két napos NVP keretein belül fogjuk megrendezni, ahol végül eldől, hogy melyik csoport emelheti magasba a métakupát!
Vegyetek részt minél többen a csoportotokból, hogy minél nagyobb esélyetek legyen elhódítani a vándortrófeát!

Címkék

Bézi Gergely

Pajtás: 50. tanfolyam (C), VII. csoport
iFi: 60-61. tanfolyam (C-C), XI. csoport